Tänderna i nyskick igen!

Då var det äntligen gjort, efter en timmes arbete för min tandläkare Pontus och tandsköterska Carina så var tanden lagad. I med att jag inte kan gapa så stort så går jag på regelbundna kontroller för att få hjälp med att hålla tänderna i skick eftersom jag har svårt att komma in med en tandborste. Vid förra kontrollen upptäcktes det att en lagning på en sexårs tand hade släppt och behövde fyllas igen för att det inte skulle bli något riktigt hål. En ny tid bokades och idag var det dags för att få det gjort, vilket både jag och min tandläkare har bävat lite inför.

Efter att ha gett mig lite lustgas var jag tillräckligt hög för att släppa till min käkar och gapa så stort eller litet som jag kunde. Måste erkänna att livet känns väldigt okomplicerat och fantastiskt då man har lustgas, man har verkligen inga bekymmer i världen. Det var precis som att man pausade sitt eget liv för en stund!

Efter att Pontus hade hittat alla barngrejerna så satte han igång, det var ju det enda som fungerade. Tyckte nästan lite synd om dom bägge två som fick offra ett finger var för att hålla upp min käkar, hoppas det inte blev alltför stora bit märken då jag inte orkade hålla upp käkarna längre. Nu sitter jag iallafall här med tänderna i skick igen och mina medicin tänder är polerade och fina inför julafton, det är ju inte så snyggt med bruna märken på framtänderna.  


Kommentarer
Postat av: Monique

Hej vännen!

Tänk vad lite lustgas kan göra, härlig beskrivning av ditt tandläkarbesök.

Önskar dig och din familj en riktig skön jul och ett Gott Nytt År!

Kram

2010-12-22 @ 08:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0