En händelserik resa med färdtjänsten!

Sedan ett par månader tillbaka åker jag färdtjänst  (sjukresa) till rehab, vilket är en upplevelse varje gång. Oftast får man sig lite roliga skratt då man träffar roliga personer eller chafförer som drar sina skämt eller lyfter ut en ur bilen så att man ska slippa kliva ut innan jag ens hann säga att jag kunde gå ut själv. Den enda nackdelen är att man tillhör den skaran av de som åker som är unga, vilket inte är så många som jag har förstått. En gång på dessa månaderna har jag träffat någon som är under 50 år.

Idag när färdtjänsten kom och jag skulle kliva på bussen, så öppnade en förvånad chafför. Han utbrast genast " Men herregud tösa bit, du är ju tre gånger yngre än den dam jag trodde jag skulle hämta". Sen vända han sig till en annan man som satt inne i bussen och sa" detta var väl en trevlig överaskning att börja veckan med, att få en åka med en sån ung tjej". Jag log för mig själv när jag gick på bussen, han sa det på ett sådant sätt att det var roligt och inte något negativt. Ibland känns det bra då man kan göra någon glad genom att bara finnas till!!!

Resten av resen skulle de båda herrarna berätta olika historier om åttio talet innan jag var född, så jag skulle få med mig lite historier från den tiden. Så jag började min morgon med en mycket underhållande historie lektion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0