En snygg minnestavla!

För att jag ska klara av min vardag och fungera i den krävs det mycket planering och hjälpmedel. Pga mina kognitiva svårigheter som skadan har medfört har jag svårt att strukturera upp saker och ting. För att jag ska vara på rätt plats vid rätt tillfälle lever jag efter min almenacka och en magnettavla innanför dörren med alla tiderna på.


Den tavlan som jag hade har varit väldigt rörig och inte fungerat fullt ut, så mamma har länge försökt att hitta en lösning på detta. Hon har kommit fram till hur den skulle se ut, men inte hittat den in real life! Tro det eller ej men helt plötsligt stod den framför oss i en affär i Lund i fredags, precis så som vi hade tänkt att det skulle fungera. Snygg, praktisk, modern men ändå med full funktion! Det är inte ofta alla dessa olika sakerna går att kombinera!
Nu behöver jag inte längre skämmas för att jag behöver ha en minnestavla som alla ser, för en del av mig vill inte visa hur min vardag verkligen ser ut men en annan del säger att jag måste försöka att leva efter mina nya förutsättningar!






Vad tycker ni? Jag behöver er hjälp till en annan sak med... Jag har länge försökt att ersätta min fickalmenacka med elektronisk almenacka, för att slippa att skriva förhand. Har nämligen väldigt jobbigt att skriva med vänster hand! Har letat och letat men inte hittat några bra alternativ... Har ni några förslag? Snälla hjälp mej!


Kommentarer
Postat av: Linda Blixt

Snygg. Skulle behöva en sådan till min man... som helst hängde en meter framför honom hela tiden;-) Han glömmer vad han har planerat, vad jag har planerat och vad barnen har planerat. Våra vägg almenackor fungerar inte... trotts att jag skriver allt i dem. Så lösningen hade varit att den hela tiden hängde en meter framför honom.

Fickalmenacka... kanske en Iphone?

Jag gillar min lilla fick almenacka den kan man kludda och sudda och ändra i när som helst!



2010-02-28 @ 22:27:15
Postat av: Rebecka

Jag tycker att den är jättefin och väldigt praktisk.

/R.

2010-02-28 @ 23:41:34
URL: http://intevanilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0