En flygande upplevelse!

Nu är tanden borta, tro det eller ej men det gick faktiskt. När jag kom dit fick jag först något lugnande att dricka, vilket skulle göra att muskulaturen i käkarna skulle slappna av mer och det skulle i sin tur leda till att jag skulle kunna gapa större. Efter att det hade fått verka några minuter gick vi in till rummet där vi skulle vara och det var dags att sätta sig tillräta. Efter att tandläkaren hade tittat hur det såg ut var det dags för lustgasen och för bedövning i munnen.

Ett kort ögonblick kändes det inte som det blev någon skillnad, men rätt var det var blev allting plötsligt så enkelt och bekymmersfritt. Helt plötsligt kändes det inte som att jag var skadad utan att livet var helt underbart och att kroppen på något konstigt sätt flög i luften. Det var nästan en kort avkoppling från sitt eget liv och en underbar känsla! Låter kanske jätte konstigt att jag upplevde det så, men det var faktiskt en känsla att det inte fanns några som helst problem i världen. Man kan väl jämnföra känslan med att man har druckit alkohol och är på gränsen till att bli för full.

Rätt var det var hade tandläkaren tanden i handen, vilket innebar att allt var över och att lustgasen stängdes av. Det tog ett tag innan man kvicknade till så att man kunde gå ut till bilen, men när jag väl satt i bilen var det med en känsla av att det var skönt att det var över. Kvällen spenderades i soffan halv slumrandes och att man var lite väck.




Kommentarer
Postat av: Jessy

Vad skönt att du har fått ut tanden nu gumman! Hoppas du slipper mer problem med den biten iaf! :) Du kunde fjäskat lite för läkaren och frågat om man kanske inte kunde låna hem lustgasen. Hade varit skönt att ha hemma vissa dagar! :) Puss&kram!

2010-01-16 @ 00:26:19
URL: http://jessan85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0