En räddare i nöden!

Min katt är en riktig räddare i nöden! Idag när jag och syrran kom hem från stan, var det helt plötsligt ingen hemma. Vi ringde och ringde på dörrklockan ett bra tag, men ingen kom. Efter en stund gick vi runt till altanen för att titta så inte pappa hade somnat någonstans.  

Vi knackade och knackad på fönstret och tittade in, men det fanns ingen där. Helt plötsligt hoppade min katt Nelly upp på fönsterbrädan innanför fönstret, så där satt vi på en varsin sida! Helt plötsligt märkte vi att ju mer vi pratade med Nelly desto mer försökte hon trycka upp handtaget till altandörren med huvudet. Efter några tappra minuter med peptalk från vår sida och många försök från Nelly med huvudet hade hon öppnat dörren till oss. 

Efter att både jag och Ida hade överöst Nelly med massa kel blev det både en godisstång och en runda i selen i trädgården som belöning. Tänk vilken duktig katt man har, nu gäller det ju förstås att använda haspen på dörren när vi inte är hemma... 



Kommentarer
Postat av: Monique

Vilken klok katt du haroch vilken kommunikation!! Det hade inte mina klarat av.

Ha en skön helg!

2010-01-16 @ 20:06:47
Postat av: Josse

Wooow... vilken katt! De är nått alldeles speciellt mellan er. Älskar dig vännen.. KÄRLEK!

2010-01-17 @ 14:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0