Årets första dopp...

Värmen bara fortsätter, så för att vinden skulle fläkta lite begav vi oss ut till Sternö badplats vid middag idag! Väl där ute valde vi en plats där det både var skugga och sol, för att kunna variera. Efter en stund i solen var jag så varm att jag nästan höll på att smälta bort, så jag flyttade in till skuggan men där var det för kallt för mig. Tillslut återstod inget annat val än att gå ner till strandkanten för att känna på vattnet.

Precis när vi kom från parkeringen hade vi stött på några vänner som sa att det enbart var 15 grader i vattnet, vilket verkligen stämde när man stoppade i tårna i vattnet. Ju längre ut man gick i vattnet desto mer isade det och krampade i benen, så efter lite tvekan var jag uppe på stranden igen. Efter lite diskuterande med mig själv kom jag fram till att det inte fanns något annat val än att försöka mig på ett kärringadopp, om jag skulle klara av att ligga i solen igen. Med bestämda steg gick jag ut i vattnet och doppade mig snabbt innan jag gick lika bestämt upp igen. Efteråt var jag extremt glad för att jag hade tagit mitt första dopp för säsongen, för då var nämligen solens strålar riktigt behagliga! Nästa gång kanske jag till och med kan få använda min flytsnabel som vi hade släpat med oss, men som inte riktigt var läge att använda idag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0