Besök hos hudläkaren!

Dessa fem veckorna som jag har semester så är det inte inplanerat mer än ett läkarbesök, vilket är ovanligt för att vara mig. Vet egentligen inte om man kan ha semester från att vara sjukskriven, men för mig är det så i allafall. För en gångs skull behöver man inte förklara för någon om varför man är sjukskriven, utan man får vara som en i mängden. Normal för en gångs skull om man kan kalla de för det!

Tillbaka till det här läkarbesöket då, igår hade jag nämligen en tid på hudmottagning i Karlskrona pga av mina smärtstillande plåster. Jag har nämligen fått eksem med små blåsor under klistret, som kliar väldigt mycket. Frågan som ställdes på remissen var ju om jag kunde ha kvar denna typen av smärtstillande och om det gick att förhindra. Svaret jag fick av läkaren var att jag skulle få komma tillbaka på ett besök till hud i Karlshamn där de skulle testa mig mot olika ämnen för att se om jag är allergisk mot något. 

Hon visste väl inte helt säkert om hon kunde få fram ämnet som irriterade i plåstret, men de skulle göra ett försök så får vi se vad det leder till. Jag frågade varför inte man fick en reaktion direkt när man började använda plåstret utan att det kom ett år efter, men hon sa att kroppen har reagerat mot detta från början. Kroppen samlar tydligen på sig allergenet till en viss gräns och det är då du får eksem osv, men innan dess finns det bara i kroppen. Jag skulle inte heller använda vanliga plåster, utan hudvänliga typ tygplåster istället för att spara kroppen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0