Dagarna går....

Dagarna bara går när man är ledig, man behöver inte ha gjort särskillt mycket utan man bara är! Det är okej att ligga i en solstol hela dagen med en tidning, ett glas juice och något gott, för det är väl det som egentligen är semester eller vad tycker ni?

När man är lite handikappad får man hitta på egna lösningar för att saker och ting ska fungera!




Dock kan jag inte påstå att dagarna som har gått har spenderats i en solstol, utan det har varit full aktivitet. Mamma gick på semester i onsdags kväll och hennes första lediga dag spenderade vi med min moster Ewa, mormor och morfar. I Sölvesborg tre mil från där jag bor var det nämligen festival och vi hade bestämt träff med mormor på kyrkbacken där det såldes våfflor och kaffe! Efter att ha avnjutit en god våffla begav vi oss sedan ut på stan för att göra lite fynd, sakta men säkert tog vi oss fram. Skadade människor som jag och Ewa är så fick mamma vara taxi, så att vi undvek några längre sträckor gående. Efter att ha vilat i en solstol några timmar hos mormor och morfar var det dags för en ny vända ner till stan för att lyssna på bandet Calaisa och äta middag. Vi hade en jätte trevlig dag tillsammans och en dag värd att minnas!

Igår var det dags för det första kalaset av två, då vår extra syster fyllde 14 år! Klocka elva var det dags att bege sig ut till landet för att få ett väldigt varmt välkomnande. Efter presentöppning var det dags för god tårta och kakor, jätte mysigt verkligen. Timmarna bara rann på i väldig fart, men det är ju så det ska vara när man trivs med sällskapet!

Idag är det dags för kalas två, då vi ska fira både mormor och morfar! Klockn sex smäller det, då det är dags för middag och trevligt sällskap! Så nu ska jag vila upp mig i en solstol så att jag är riktigt pigg och alert ikväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0