En shopping dag!

Idag har det varit lite molnigt här nere, så efter frukosten bestämde jag och mamma oss för att åka till Kristianstad för att titta lite i affärerna. Eller rättare sagt jag föreslog det och övertalade mamma att vi skulle åka, är väl egentligen sanningen. Strax efter elva var vi på väg och efter en timme parkerade vi bilen, bland allt annat folk. Det är nämligen festival i Kristianstad så det var ju fler än vi som hade samma tanke, men det var väldigt behagligt ändå att gå omkring i butikerna.

Jag vrål startade shoppingen genom att hitta en massa fina grejer i de två första butikerna, bland annat två skjortor, tröja och långklänningar! Klänningarna blev jag verkligen super nöjd med, för det var ett sånt oväntat köp, det är inte lätt att hitta en enkel långklänning nämligen utan massa konstigheter. Efter det kände jag att jag fick tänka mig för lite då hälften av pengarna var väck, så då satte vi oss för att äta på Zekes. Där beställde vi in en jätte god ost och skinkpaj med bröd och sallad. Efter det var det dags att gå i lite butiker som mamma ville, som vi inte har i Karlshamn. Ett jätte fint linne inhandlades, annars fick stackaren mest dra på mina kassar. Innan vi åkte hem avslutade vi med fika på Darins, mmmmmmm säger jag bara! Ibland är det mysigt att bara vandra omkring mellan butikerna utan några krav att leta efter något speciellt!

Tack älskade mamma för en jätte mysig dag, du är bäst!  


Kommentarer
Postat av: Tesan

Låter som ni har haft en mysig dag!

Zekes går inte av för hackor! Kan rekommendera deras kanelbullar. Jag har aldrig sett större. De är som en hel middag. Köpte med oss till jobbet och delade på fyra. Alla fick en varsin rejäl bit. Supergoda!

Kram på dig!

2010-07-17 @ 00:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0