Sommarlov!

Nu är det äntligen dags för att påbörja ett fem veckor långt sommarlov, långt borta från allt vad krav och måsten heter! Idag åkte jag för sista gången innan uppehållet till sjukhuset för att gå på en sista tandläkar kontroll hos duktiga Pontus och compani, vilket gick galant. Så nu har jag tänder som förhoppningsvis håller resten av sommaren med, tack vare lite finslipning. Det kändes nästan konstigt att åka där ifrån, med tanke att jag i princip har bott där den senaste veckan, men samtidigt infann sig ett lugn inom mig när jag satte mig i bilen igen.

Tänk att bara behöva prioritera vad jag vill göra och tycker är roligt, ingen annan som drar i en eller där jag behöver fördela min energi till! Nu hoppas jag verkligen att det blir fem såna veckor, att bara ta dagen som den kommer och bara njuta av att vara ledig. Jag var ju ledig förra sommaren med, men då sörjde jag att jag inte kunde arbeta som alla andra osv. Jag visste inte hur jag skulle hantera saker och ting då, nu resonerar jag så istället att jag har en förmån att få vara hemma och pyssla om mig själv och det är något som man ska vara tacksam över och inte tvärtom.

För er som undrar hur det är med mig nu efter min sjukhusvistelse, kan jag tala om att det går framåt sakta men säkert. Energin är fortfarande inte den bästa och jag blir väldigt snabbt trött, men jag lever och har det bra iallafall. Det var som jag diskuterade med några idag, att jag har lika många liv som en katt. Jag är av väldigt segt virke verkar det som, hur dålig jag än är så lyckas jag alltid hitta ett sätt att ta mig upp. Jag har väl dig morfar att tacka för det, ditt dna har något övertag i min kropp!!!!



Sist men inte minst önskar jag er alla en bra sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0