Lägesrapport!

Har ni saknat mig?

Här kommer äntligen en lägesrapport om mitt plötsliga försvinnande denna veckan. Det har nämligen varit full rulle, så lilla jag har inte riktigt hunnit med bloggen. Vi börjar väl med onsdagen då dagen först tillbringades på travbanan i Asarum som start på våran festival här nere i Karlshamn. Det har nästan blivit lite av en tradition då nästan hela släkten är samlad, mormor och morfar och min morbro och halva hans familj var där med vår familj nämligen. Jag och min kusin Elin gick plus med 19 kr efter typ åtta lopp, men lika glada var vi för det! Man kan ju inte räkna med att vinna så mycket om man bara satsar 5 till 10 kr på en häst i varje lopp. Efter det var det bara hem och göra sig iordning för på kvällen var det dags för Elin att ha 20 års fest, vilket blev en super trevlig kväll med mycket trevliga människor, roliga upptåg och god mat. 




På torsdagen hade stans befolkning tredubblats och överallt man än befann sig var det marknadsstånd eller matvagnar. Morgonen spenderades i sängen typ till elva och sen var det dags att göra sig iordning inför en runda på stan med min extra lillasyster, hennes storasyster, Elin och min syster. Vi hade en jätte mysig kväll med dans framför alla gatumusikanterna och stora scenen, sen åt alla det dom ville ha och till sist tittade vi på karnevalståget. En helt oförglömmlig kväll helt enkelt!!!



På fredagen kom mormor och morfar hem till oss för att gå en runda på stan. Mormor gick med mamma och mig ner för att kolla i affärerna och marknadsstånden, medan morfar och pappa gick och kollade veteranbil utställningen i hamnen. Jag fyndade en tröja och mormor en duk, det var bara mamma som inte hittade något. Där tog även mamma och jag vår andra tunnbrödsrulle med kräftor under denna festivalen, mmmmmmmmmmmm så gott!

I lördags vilade jag hela dagen framför filmer på tvn, tills kvällen kom och jag gav mig ut i ösregnet för att gå på en förfest hos vännen Linda. Några timmar spenderades där, med mycket prat med vänner och nya bekanta. Efter det var det dags att ta sig i kragen och gå ut i regnet igen för att hitta något roligt öl tält med lite underhållning. Vi stannade först lite på torget och lyssnade på underhållningen där och åt lite, men efter att ha kollat runt lite insåg vi att det var dött överallt. Förutom alla uteställen där det var en timmes kö för att komma in, så vi bestämdde oss för att vandra hemåt istället.  Så skönt har det nog aldrig varit att krypa ner i sängen, efter att varit ute i regnet i några timmar.

Sen kommer vi äntligen till igår, då det var dags att gå på 20 års kalas för släkten för att fira Elin. Så det var bara att ta på sig sminket igen och klä upp sig igen för att vandra iväg. Kvällen bjöd på jätte god buffe, trevligt sällskap, god hallonglass osv. Grattis än en gång kusinen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0