Blockad nummer två!

Då var det åter dags att packa sig in i bilen mot Jönköping för att åka en sträcka på 21 mil dit och 21 mil hem! Det har nämligen blivit dags att prova blockad nummer två, för att se om det funkar bättre på denna nivån i nacken. Förra gången sprutades lokalbedövning in på nivån C5 - C6, men det hade inte tillräckligt smärtlindrande effekt för att det skulle vara på rätt ställe!

Dock hade jag ändå lite effekt av blockaden, därför tror läkaren där uppe att kanske problemet sitter på nivån under eller ovanför. När man sprutar in lokalbedövning på en viss nivå sprider sig den till halva nivån ovanför och halva nedanför och det är därför vi nu denna gången ska prova på någon närliggande nivå. För att slippa åka båda sträckorna samma dag så gör vi som förra gången, åker upp en dag tidigare och sover över en natt. Klockan åtta på onsdag morgon är det dags att ta på sig operationsrocken och mössan igen och traska in mot operation, önska mig lycka till!


Håll tummar och tår att det ska lyckas denna gången!


Kommentarer
Postat av: Tanja Vieruaho

Hej! Väntar med spänning på hur det kommer att hjälpa dig.

Har försökt fixa en remiss själv men det måste först gå inom ortopeden & då kan dem FÖRHOPPNINGSVIS skicka en remiss till jönköping för jag hoppas innerligt att det kommer att hjälpa mig! Vilken lycka det hade varit! Håller tummarna för dig!

2010-06-15 @ 21:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0