Handy!!!

Efter mycket tankearbete av både mig, min familj och arbetsterapeut kom vi fram till att min vanliga almenacka skulle ersättas av en handdator som heter Handy. Den lilla datorn har jag fått låna som hjälpmedel på grund av mina kognitiva problem av landstinget då den ska hjälpa mig att få en mer fungerande vardag. Finesserna som finns är larm, som även kan sättas som dubbellarm då jag vanligtvis ändå glömmer bort vad jag ska göra när jag har stängt av det. Nu ringer larmet en gång att jag ska ta det och sen måste man stänga av det två gånger, först när det ringer och sen när medicinen är tagen. Andra saker som finns är kontaktlista, kalender, röstmemo med mera.

Röstmemon är till för att jag ska kunna skriva ner ett telefon nummer när jag pratar i telefon eller någon annan viktig information under ett samtal. Det finns även en antecknings ikon där man kan skriva en handlingslista eller något annat som man ska komma ihåg. Den lilla datorn är med touchskärm, vilket betyder att du bara pekar på det du ska komma fram till i datorn. Så min eftermiddag har beståt av att lägga in lite saker från min almenacka
och lära mig hur allting fungerar. Det jag har kommit fram till bara rent spontant är att den verkar jättebra och en kan nog bli en bra avlastning för att slippa skriva. Min lilla dator är väldigt lik en iphone både i storlek och vikt!







Så här ser huvudmenyn ut!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack älskade tessan!

jag tänker mycket på er med och hejar på dig med ska du veta! jag vet hur stark du är och din otroliga familj med för den delen. vi ska defenetivt ses i sommar,saknar er alla ska du veta!jag ska verkligen ta och kolla in the orphan:)tack tessan.

Ta hand om dig.

Pussar och Kramar

2010-06-01 @ 17:28:30
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Ponyo

Oj vilken smidig sak! :) Verkar himla praktisk. :) Skönt att kunna få vettiga hjälpmedel som kan underlätta. :)

2010-06-02 @ 12:47:46
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: micke

så det är så en sådan ser ut :) skulle behöva en själv för att kunna få min vardag att fungera faktist :P

2011-06-27 @ 23:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0