Min flytsnabel!

Ända sedan jag fick min skada och därmed armen la av, så har jag fått använda mig av flytpuffar på armarna för att kunna simma. Det tog ett tag innan jag vågade använda dom för jag var rädd för vad alla andra skulle tänka, då man helt plötsligt tillhörde samma nivå av simkunnighet som barnen. Sen tänkte jag om och blev lite rädd för att man skulle hamna på för djupt vatten och där jag inte skulle klara av att hålla sig över ytan, så därför åkte de oranga puffarna på.

I två somrar har jag haft dessa, men idag dök en annan möjlighet upp. När jag hade sjukgymnastik i vatten för ett tag sen, älskade jag verkligen att bara ligga och hänga på en flytsnabel. För er som inte vet hur en sån ser ut så är det en lång ihålig pinne av frigolit. Jag har inte tänkt mer på det sen jag slutade träna i vattnet, men idag var jag inom personalbutiken på sjukhuset och där helt plötsligt stod en flytsnabel att köpa för 30 kr. Jag kände genast ett begär efter den blåa snabeln och bara efter första anblicken så visste jag att vi skulle vara ett par under resten av sommaren. Så nu är det slut på att använda mina flytpuffar och lämna barnskaran för att istället avancera och hälsa flytsnabeln välkommen!




Kommentarer
Postat av: Anna

Vad bra att det gick att fynda en sån så billigt! Ha det nu så jättebra i Jönköping gumman. vi hinner nog inte ringas imorn innan ni åker men vi får höras när ni kommit hem!! Puss å kram Anna

2010-06-14 @ 20:08:30
Postat av: Anonym

Va bra. Kommer ihåg när jag använde sådana på vattengympa för gravida. Att ligga på rygg och ha en under nacken och en under knäna kändes som att sväva. Hoppas du kan få sväva på ditt sätt i sommar varmt vatten denna sommaren... just nu verkar det onekligen lång borta, jag har gått till sängs med raggsockor på... det är ju jätte kallt!

2010-06-14 @ 22:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0