Dagens stjärna!

Dagens stjärna går till min älskade kusin David! Innan du säger något min andra kusin Elin så älskar jag dig med förstås. Idag var nämligen jag, Elin och min syster Ida hemma hos min morbro med familj där vi skulle äta lunch med dom, eftersom min morbros fru Ewa har brutit fyra revben och vi skulle hålla henne lite sällskap. Vi hade alla en jätte trevlig lunch och tiden rann på jätte snabbt innan jag skulle iväg till sjukhuset igen. Precis när jag skulle gå den lilla promenaden på fem minuter till sjukhuset började det ös regna, regndropparna riktigt dånade i marken. För att jag inte skulle bli dränkt som en katt erbjöd sig min underbara syster sig att skjutsa mig.

Bilen stod däremot på gatan och för att slippa bli blöt ut till bilen erbjöd sig min kusin David som den gentlemannen han är, att följa mig ut till bilen med ett stort golfparaply över våra huvuden. Tyvärr gick det snett redan från början då han fällde upp paraplyt innanför altan dörren över oss och började gå mot dörren, det han inte hade räknat med var att paraplyt var större än altan dörren. För att åtgärda detta problem fällde han därför ner paraplyt och där kom nästa miss, då han inte hade räknat med att våra huvuden var kvar där under. Helt plötsligt blev det helt svart framför våra ögon och sen bara några sekunder efter försvann bara paraplyet, för då hade han nämligen fått för sig att springa ner för altan trappan. Dock hade han glömt att han hade mig med sig och jag var inte riktigt med på den finten, så när det hade gått upp ett ljus för mig var det ju bara att springa i kapp. Resten av vägen ut till bilen gick smärtfritt, men det var verkligen kaos innan vi började arbeta som ett team! Tack David för din insats, men nästa gång får du se till att ha mig med dig! Hoppas du bjuder på detta David jag har skrattat hela kvällen, så jag var bara tvungen att dela med mig denna upplevelsen till er läsare!




+

Se hela bilden


Kommentarer
Postat av: Tanja

Ja jisses vilken go historia! =)

2010-06-22 @ 10:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0