Gästbloggar


Dags för mig att göra en insats åt min älskade syster.

Idag när jag pratade med henne ville hon gärna att jag skulle skriva lite kort om varför hon inte gjort något inlägg på några dagar. ( vilket jag med hade tyckt va lite oroande, då hon faktiskt är lite smått beroende av bloggen )
Men jag förstår henne, hon får ju väldigt mycket tillbaks som både stärker och glädjer henne, och det är ni som ska ha tack för det.
En lillasyster är också väldigt tacksam för det stöd ni ger henne.

Nu lite kort till varför hon lyser lite med sin frånvaro....

I början av veckan fick tessan akut ont i ryggen upp mot skuldran och gick lite neråt mot armen
 ( I den sidan där hon inte är skadad sen sin wiplash skada)
Min syster är ju som ni säkert vet väldigt duktig på att klara av smärta och abslout ingen som gnäller i onödan.
Men efter timmar med outhärdlig värk ville vi bara sätta oss i bilen och få in henne till akuten och strax där efter befann vi oss där.
Inlagd ett dygn och sen hem med lite mindre värk och vi tänkte NU vänder det.
Men tessan är ju känd att tyvärr inte va ett lätt fall att handskas med och såklart var hon inte färdig denna gången heller..
Efter det och över helgen har hon nu haft fruktansvärd huvudvärk, blandat med hög feber, och som vanligt hittar man inte så mycket fel heller. Så hon har blivit inlagd igen och därav hon inte kunnat uppdatera bloggen.

Jag var hos henne i etfermiddags/kväll nu.. och jag möttes av en piggare och bättre syster, (vilket känns jätte bra, då jag saknat henne och hoppas på att hon kommer hem nu i början av veckan )
NU HOPPAS VI ATT DET BARA BLIR BÄTTRE.

Och hon har inte glömt er...jag tog det som ett litet friskhets tecken till det bättre att hon beodrade mig till att slänga in egentligen ett litet ( men blev ju dock ganska långt ) inlägg, så ni inte skulle tro att hon glömt er.

Är man van att ha en syster hemma varjedag, är det här det värsta tänkbara.
Dagar utan att ha henne hemma är absolut ingen vardag.
Jag saknar henne, men jag skämtade med henne idag att jag tror nog hon saknar sin älskade Nelly mest (katten)

Hon frågade tusen frågor om nelly..
Va hon gjorde
hur hon mår
om hon saknade henne
var hon sov
så sa jag efter jag svarat på allt.. saknar du inte oss då?
Hon skrattade lite och gav sen det svaret jag hoppats på, att det gjorde hon visst!

Nu håller vi alla tummarna för tessan att detta snart är slut och att hon ska få en sommar med allt som
BARA ÄR BRA. Det är hon mer än värd, tusen gånger om.

Hon återkommer när ork och lust infinner sig.



                                                            

                                                          Du är Världens bästa syster
                       
 

 

     Nelly viskade i mitt öra att hon saknar dig VÄLDIGT,VÄLDIGT mycket



// Ida

Kommentarer
Postat av: Linda B

Jag fick höra... för jag visste att det var inbokat ett möte med en vän, på en gård...

Hoppas nu allt vänder och bara blir bättre och bättre, ute är det varmt och skönt... hoppas du snart kan komma ut och fånga sommaren!!!

2010-06-28 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0