Besök hos ortopedtekniska!

Efter ca en månads väntan på att få en tid hos ortopedtekniska var det äntligen dags för att besöket! Handen har blivit allt mer svullen efterhand, då den gamla handsken som inte passade töjde sig och gick sönder mer och mer. För att slippa vakna med en blå och svullen hand varje morgon eller under promenader skickades en remiss till ortopedtekniska för att göra en specialhandske. Ibland är det inte lätt att ha en lång men smal hand, då passar inte ens xs.

I min fantasi hade jag nog föreställt mig att kompressionshandsken skulle göras på plats när handen måttades, men ack så fel jag hade. Efter ett trevlig besök hos den kunniga kvinnan som ropade upp mig och hämtade mig från väntrummet, kom det fram att måtten på min hand skulle faxas ner till Tyskland. Där programerades mina mått in i en maskin som stickar handsken, precis så att den passar min hand. Tänk vilken resa min handske har gjort innan den dimper ner i min brevlåda.

Som sagt så togs idag bara mått överallt av handen, handled och fingrar för att se att varenda centimeter passade! Så nu är detta besöket gjort och avslutat för denna gången tills jag har provat den en vecka och se så att allt stämmer! Då är det dags att ringa till den trevliga kvinnan igen för att göra en vante till att ha och byta med!

Se hela bilden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0