Kallelse till ortopedtekniska!

Äntligen damp en kallelse till ortopedtekniska ner i brevlådan i eftermiddags! Detta brev har jag väntat på länge nu, för att få en ny specialsydd kompressionshandske till min höger hand.

Efter att jag fick min skena till höger handen på nätterna är den väldigt svullen på morgonen, vilket den tidigare bara har varit när den har hängt länge neråt tex vid promenader! För att avhjälpa detta provade handarbetsterapeuten Marie och jag ut en kompressionshandske, men detta var inte helt lätt då den minsta storleken var för stor. Den ska ju sitta jätte tajt för att ha effekt! En remiss skrevs till ortopedtekniska och under tiden har jag haft den för stora vanten, eftersom den ändå har fått ner svullnaden till hälften.

Nu har dock den börjat gå sönder överallt och blivit ännu större, så nu hjälper den inte ett dugg. Därför har läget blivit rätt akut att få en ny vante. Så om ca tre veckor ska jag dit och få en vante sydd efter mina mått på fingrar och hand! Längtar längtar... Fast det gör nog inte alla ni som hjälper mig på med den, då den kommer bli ännu jobbigare att kränga på än den andra!!


Kommentarer
Postat av: Monique

Bara det blir bra för dig, så fixar vi det!

2010-03-03 @ 12:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0