Nu är det vår!

Äntligen är det vår! Idag har det varit underbart varmt ute och solens strålar ger en massa energi, energi som jag är i väldigt behov av just nu. Snödropparna har krupit upp från jorden och all snö är försvunnen, det blir bara fler och fler vårtecken.

Det säkraste vårtecknet fick jag iallafall i eftermiddag när jag och Nelly satt och myste på altanen i solen. Jag satt och smekte Nellys päls i lugnan ro och både hon och jag bara njöt av att bara vara i stunden. Helt plötsligt bara flög hon upp från att ha varit halvdöd till att bli helt altert. Först då hörde jag ett bekant ljud som jag inte hade hört på hela vintern, nämligen ett surrande. Nelly hade börjat sin jakt på årets första fluga, vilket är en delikates enligt henne. Det tog inte lång tid förrän surrandet helt plötsligt hade slutat och Nelly slickade sig belåten om munnen. Jag bara log för mig själv och konstaterade nöjt "att nu är det vår"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0