Öronakupunktur!

För ca två veckor sedan fick jag prova på öronakupunktur för första gången på rehab. Det fungerar likadant som vanlig akupunktur fast man letar ut ömma punktur på örsnibben som representerar olika områden av kroppen. Har man problem med ett särskillt område tex nacke så är man öm på den punkten som representerar nacken, för att lindra det sätter man sedan små nålar i det området. Tänk att örat kan vara så facinerande att man kan ta reda på exakt vad man har problem med bara genom att trycka med en tops på hela örat, otroligt säger jag bara!!!

Akupunktur har olika effekt på olika människor, på vissa är behandlingen effektiv på medan andra inte blir så mycket hjälp av det. Idag var det andra gången med öronakupunktur för min del och jag är lite facinerad att så små nålar kan ha den effekten de faktiskt har på mig. Både denna gången och förra har jag haft lindring av min smärta i käkarna och ansiktet, iallafall den smärtan som beror på muskelspänningar. Idag hade jag även lite smärtlindrande effekt ner i nacken på höger sida, vilket jag är väldigt glad för. Varenda positiva lilla myrsteg blir jag troligt glad för och det är det som gör att man orkar och inte ger upp. Fördelen med denna typen av akupunktur är att man inte blir lika trött efteråt som jag blev efter en "vanlig" akupunktur behanding!



Kommentarer
Postat av: Linda

Häftigt. Har aldrig provat öron akupunktur. Fantastiskt att det har effekt... om så bara lite.

Önskar dig en skön och glad påsk. Påsk är en högtid då jag alltid längtar hem till svängsta och mamma och pappa. Men denna påsk jobbar jag... suck.

2010-04-02 @ 10:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0