Spa-dag!

När mamma fyllde år i september fick hon ett dagspass på spa av mig och syrran. Denna dagen har inte blivit av förrän igår, då det hela tiden har dykt upp saker som har gjort det bort prioriterat. För några veckor sedan bestämde vi alla tre ett datum för att det verkligen skulle bli av, så igår morse bar det iväg mot Ronneby!

Morgonen började dock väldigt hektisk, då vi hade glömt att vrida fram klockan en timme när vi gick och la oss. Då hjälper det ju inte att ställa alarm på väckaklockan om inte tiden stämmer, men som tur var upptäckte pappa att tiden inte stämde redan en kvart efter det att vi skulle gått upp. Så efter att ha tagit på sig snabbt och slängt i sig frukosten var vi påväg i utsatt tid. Halv tio var vi framme vid Ronnebybrunns spa och efter att ha checkat in och bytt om var det dags för min behandling. I paketet som vi hade beställt ingick nämligen en 25 minuters behandling, så jag hade valt fot och hand massage. När massören hämtade mig kände hon att det var något fel med min hand, så jag förklarade ju en kortfattad historia och då erbjöd hon mig att byta handmassagen mot huvud och ansiktmassage. Gud vad skönt det var, en halvtimme bara for iväg och man önskade genast att man hade kostat på sig några minuter till.

När massagen var färdig var det dags att gå och möta de andra igen och då var deras tur att gå på behandling efter varandra. Förmiddagen ägnade vi sedan åt att bada i den varma poolen och bubbelpoolen, men även att bara sitta och slappa i en solstol. Luften var ju jätte varm där inne i badhuset så man blev väldigt slö och sömnig när man låg där och njöt. Till lunch fick vi sedan en sallad med räkor och lax! Efter det bestod eftermiddagen av ännu mer bad och även ett dopp i de varma tunnnorna utomhus, vilket var jätte mysigt. Det var dock inte så mysigt och skönt när man gick upp...

Efter att ha varit där i flera timmar var det tre slagna hjältar som slog sig ner i soffan, framför en liten film att avsluta dagen med! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0