Sommarprojektet del 2!

För några veckor sedan startade jag mitt sommar projekt, att odla några grönsaker. Frön av rädisor, sallad och sockerärtor sattes i jorden, för att sen försvinna under ett täcke av jord. Spänningen har varit stor att se om det skulle börja sticka upp något grönt ovanför jordtäcket, då jag inte har särskillt gröna fingrar i vanliga fall.
Så här ser det iallafall ut efter några veckor:

  

Bilderna är tagna efter två gallringar, vilket man kan ha svårt att tänka sig. Tydligen fungerar inte finmotoriken riktigt bra på min vänster hand heller, då det verkar som jag har tappat halva fröpaketen på vissa ställen. De står nog fortfarande för tätt, men det svider lite i hjärtat att rensa bort för många när de växer så bra! Nu återstår bara att se om det blir några grönsaker under de små gröna bladen!

Mina sockerärtor börjar att slingra sig runt mina bambupinnar!



Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0