VAS - SKALA!

Ibland önskar jag att livet var lite lättare.... Idag är det en sån där jobbig dag, då smärtorna i nacken är överjävliga och det känns som att huvudet ska gå av. Det känns som att man balanserar en stor fotboll på en tändsticka, som bara väntar på att gå av! Jag vet att jag får böta varje gång jag har varit iväg eller liknande och jag tycker att jag är väl förbered på hur dagen efter ska se ut, ändå vaknar man med en chock att det är värre en vad man trodde varje gång. Det är väl hjärnans sätt att förtränga de dagarna som är mer än vad man mäktar med!

De små stegen på smärtskalan från 6, vilket är min varje dag smärta till 10 på skalan kan betyda så oerhört mycket. För ni som inte är i vårdkarusellen eller arbetar där så kallas smärtskalan egentligen för VAS skala, då 0 är ingen smärta alls och 10 värsta tänkbara smärta! Snart är det en ny dag, som förhoppningsvis ska vara lite bättre smärtmässigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0