Bakdag!

Idag har vi försökt hålla oss så sysselsatta som möjligt, då jag väntade på ett jobbigt samtal i eftermiddag. Efter promenaden i förmiddags bestämdes det för att vi skulle tillbringa eftermiddagen till att baka mina älskade vaniljhorn. Jag är inget kakmonster direkt, men dessa små torra hornen slinker verkligen ner. Många som smakar dom tycker inte dom smakar så mycket eller är för torra, men men men det stoppar inte mig istället får jag ju ha dem i fred.

När den första kakan var bakad var jag lite för ivrig och satsade på att göra chockladsnittar också, men detta var ett litet misstag. Chockladsnittarna blev jätte fina, men mot slutet blev jag så himla trött. Så jag lämnade "walk over" till min assistent. Hon gjorde klart medans jag sjönk ner i soffans härliga mjuka hörn och väntade på att få smaka det goda arbetet. Ibland glömmer man det här lilla vardagslyxet!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0