Besök hos tandläkaren!

I eftermiddag var det dags för ett besök hos sjukhustandläkaren Pontus och hans tandsköterskor, som är pärlor hela bunten. Tanken med besöket var att det skulle vara en rutinkoll för att kolla över tänderna och så, men även att ta tandsten med mera. För en månad sedan upptäckte jag att jag hade fått små fläckar på framtänderna, vilket var till min stora förtvivlan. Nu låter det som att jag är väldigt ytligt, men jag personligen tycker att tänderna har väldigt stor betydelse för hur man ser ut. Det är ju det första du ser när någon ler och så vidare. Min stora oro var att det var medicinerna som var anledningen till fläckarna, vilket det var enligt tändläkaren indirekt. De orsakar tydligen muntorrhet, vilket gör att man kan få fläckar i kombination med att min finmotorik i min bra hand som jag borstar tänderna med är rätt dålig. Som tur väl var så kunde Pontus polera bort medicinfläkarna, vilket jag var väldigt tacksam för.

En tråkig nyhet var att man upptäckte att en lagning på en sexårs tand hade lossnat, vilket betyder att en ny lagning måste göras. Detta är dock inte helt lätt med en mun som går att öppna mindre än 2 cm, men allt går att lösa. Så nu har jag fått en tid för lagning med lustgas och bedövning för att tandläkaren i bästa möjliga mån ska kunna jobba i munnen. Så ligger det till!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0