Julkänsla

Nu har jag verkligen fått in den första julkänslan! I eftermiddag fikade vi nämligen på den första koppen av glögg med mandel och russin. Tidigt kanske de flesta av er tycker, men jag älskar verkligen glögg och lever nästan på det innan jul, sen tröttnar jag.

Jag har alltid älskat julen och allt som hör till och det gör jag fortfarande trots att saker och ting har förändrats. Jag har inte längre den energin att göra allt som jag vill med julpyssel, julklappar, baka med mera. Därför var det till en början väldigt jobbigt att inse att jag inte orkade med som innan. Detta året har jag börjat i tid med julklapparna och jag känner att ett lugn har lagt sig då jag har fått mer kontroll på saker och ting. Ibland måste man inse att saker och ting förändras vare sig man vill eller inte och då får man göra det bästa av situationen och prioritera det som man tycker är kul att göra. Eller vad säger ni, hur hanterar ni julstrressen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0