Positivt besked!

Idag fick jag veta något roligt när vi träffades i COGMED gruppen!!! Som ni vet har det varit väldigt frustrerande och jobbigt varje gång jag har satt mig vid min COGMED träning framför datorn. För er som inte har hängt med innan, så är det ett dataprogram som kan träna upp minne och koncentration med i vissafall. En del av mig har tyckt att det har varit jätte tufft att så tydligt se att man inte kan prestera som innan olyckan. Saker som verkade så enkla har blivit så svåra, vilket tär på självförtroendet.

Ändå har jag satt mig där varje dag och kämpat på, för innerst inne har jag trott att det skulle göra nytta. När vi har gått igenom statistiken de senaste gångerna har det inte sett så ljust ut, utan felen har varit fler än rätten. Trots detta har jag ju glatts åt att jag har fått veta vad jag har lättare för än andra. Idag fick min första positiva sammanställning av alla de olika spelen tillsammans, jag har nämligen ökat mina rätt svar med en procent sammanlagt. Det låter kanske inte så mycket för er, men för mig är det verkligen ett positivt tecken att jag får slit för mödan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0