Så lika men ändå så olika!

Jag har den stora förmånen att ha en syster, som står mig väldigt nära. Vi är så lika men ändå så olika och det är väl så det ska vara. Blev så full i skratt i morse när jag vaknade som ett exempel på det där att vara olika, för direkt när jag öppnade dörren från mitt sovrum så såg jag att det var vitt utanför fönstret. En julälskare som jag är så blev jag genast fem igen och började studsa av glädje innanför fönstret att det var snö, julkänslan infann sig genast.

Mitt i mitt glädjerus gick min syster förbi och jag vänder mig mot henne och säger "titta Ida det har snöat"! Till svar fick jag " usch ja, nu börjat det jobbiga att frysa jämt och behöva skrapa bilen" med en något ledsam och dyster röst. Så hela dagen har bestått av att hon har gått och klagat på hur kallt det är, medan jag har gått och nynnat på julsånger och slagit in en och annan julklapp. För nu är det min bästa månad på hela året, lite av allt jobbigt försvinner lite och glädjen tar över. Men som sagt alla är vi olika!

Jag älskar dej syrran, du är min klippa!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dig, så mysigt med all snö. Det förgyllde gårdagen lite extra! Mitt i allt pluggande åkte lite jullåtar på och jag kom på mig själv att jag gick och sjöng med =) Ses ikväll!

2010-11-25 @ 09:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0