Resultatet av testerna på hudmottagningen...

För lite mer än en vecka sedan hade jag mitt första besök på hudmottagningen, där det sattes olika tester på ryggen. Testerna kliade rejält på ryggen under de dagarna jag hade de där och jag nyste flera omgångar per dag. På onsdagen togs testerna bort för att sedan avläsas på fredagen hos en sjuksköterska på hudmottagningen. Därefter var det sedan dags för ett läkarbesök hos en hudläkare i Karlskrona i morse. Det som framkom av testerna är att jag är väldigt allergisk mot plåster/klister, vilket tydligen är relativt ovanligt. Tyvärr så förvånar det inte en längre utan man är härdad. I övrigt visade inte de andra ämnena något, utan plåstret som de var fästa med var det kroppen reagerade på rejält mot genom att bli röd och klia.

Det som händer nu är att hudläkaren i Karlskrona ska ta kontakt med en annan hudläkare i Malmö, som har haft några sådana fall för att bestämma hur vi ska gå vidare. I övrigt ska jag undvika allt klister och istället använda en linda och kompress om det blöder. Jag har fått tillåtelse att använda tejpen till axeln, med en stark kortison salva efteråt som jag fick utskriven. Så ligger det till! 





Såhär såg min rygg ut efter testerna!


Kommentarer
Postat av: Monique

Hej vännen! Och här gnäller jag över en banal förkylning. Tråkigt men resultatet var ju nästan väntat, tyvärr.

Det är egentligen "Bara" ett svar på att din kropp är utsatt för en kollosal press och stress. Kineserna säger det inre syns på ytan ,dvs vår hud är vårt största organ och en spegling av vårt inre.

2010-10-19 @ 15:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0