Träff 3 med COGMED gruppen!

Nu sitter jag här i min lilla soffa utslagen efter att ha träffat COGMED gruppen i över en timme. Ni vet det där dataprogrammet som jag håller på med nu i några veckor och där vi sedan har gruppträffar varannan vecka. Idag var det dags för den tredje träffen, där vi gick igenom verkliga situationer där våra kognitiva nedsättningar ställer till med bekymmer. Ett sådant problem är tex att komma ihåg vad man ska handla i affären, vilket inte är helt lätt även med lista. Man ska ju nämligen komma ihåg att ta med sig listan från första början, annars sitter man där i rävsaxen.

Vi gick även igenom våra olika statistiker hur det går med programmet, och för mig var det väldigt spännade att se då jag inte har möjlighet att se den funktionen på min dator här hemma. Det var dock inte en helt kul upplevelse, för man såg tydligt att jag hade problem med de flesta av spelen. De som jag klarar av bäst är två spel som går ut på bara bilder, spelen innebär att du ska klicka på de rutorna som blinkar i rätt tur ordning. Låter lite konstigt när jag förklarar, men tänk er att ni har ett ex antal rutor i en kub, sen börjar spelet med att två av de här rutorna blinkar. Efter att de har släckts ska du trycka på de rutorna som blinkar i samma ordning, i takt som du klarar det höjs sedan svårighetsnivån. 

Man kan ju iallafall konstatera att jag är duktig på att komma ihåg saker i kubform, där närmar jag nämligen målet att komma ihåg tre i rad. Det är det man får fokusera på för att bli motiverad att fortsätta med det andra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0