COGMED

I morse bestämde jag mig för att det var idag jag skulle börja träna med COGMED hemma. För er som inte riktigt vet vad det är för något, så är det ett dataprogram som är utformat för att träna minne och koncentration. I våras bestämdes det att jag skulle börja träna mina kognitiva problem med en arbetsterapeut som heter Ing -marie, som ska vara väldigt duktig inom detta området. Tanken är att man ska träna ca 45 minuter varje dag, 5 dagar i veckan i 5 veckor. Under den här tiden ska jag även vara med i en grupp som ska träffas några gånger, där två andra tjejer är med som har liknande problem.

Många av er visste nog inte om att jag har problem med mitt minne och koncentration efter olyckan, eftersom det är inget jag pratar om. En del av mig skäms så mycket för det och jag har inte acepterat själv att det är som det är och därmed kan jag ju inte begära det av någon annan heller ska förstå och ta det till sig. Jag tänker inte gå in på det mer nu, för jag är inte redo för det men kanske någon gång framöver kommer ni få reda på hur jag verkligen känner och tänker!

Här kommer lite bilder på huvudmenyn och sen hur ett av spelen ser ut!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0