Den riktiga resan börjar nu....

Nu är äntligen beslutet taget och nu börjar den riktiga resan fylld med mycket känslor och tankar. Idag klockan fem i fyra hade jag ett telefonsamtal med överläkaren Mats på Ryhov och tillsammans bestämde vi att jag skulle göra operationen. Så den 25 oktober klockan åtta ligger jag på operationsbordet. Operationen kommer ungefär att ta två timmar och den går ut på att de ska bränna bort nerverna till 80 procent vid facettleden på nivån C4-C5. Det är detta de provblockaderna har lett till och nu återstår bara att se om det blir ett positivt eller negativt resultat. Själva bränningen av nerverna görs under lokalbedövning och genom att de sticker in nålar under huden. I nålhöljerna sticker de sedan in en uppvärmd nål i facettleden, som bränner av nerverna.

Just nu vet jag varken om jag är glad eller ledsen, för det är så mycket tankar och känslor just nu om hur det ska gå. En del av mig är rädd för själva operationen och för hur ont de ska göra. Jag är vanligtvis ingen vekling men jag vet ju hur det kändes när de kom in i rätt skadade facettled under lokalbedövningen och de var så det sökte mig av smärta trots att det bara varade tio minuter. Jag funderar även väldigt mycket på hur det ska bli efteråt, ska mitt liv förändras en gång till drastiskt eller kommer det komma en stor våg av besvikelse. Även om smärtan går ner direkt, vet jag inte hur länge... Kommer jag kunna släppa den oron och bara gå vidare eller kommer det bli en bergochdahlbana känslomässigt!!! Vet inte, vet inte, vet inte...



En sak är iallafall säker, hade jag inte tagit chansen att testa detta hade jag ångrat mig för all framtid. Detta är priset jag får betala för att jag sa ja!


Kommentarer
Postat av: Linda Blixt

Håller tummarna och hoppas att det bara kommer gott efter denna operation. Kan du inte be om att få lite premedicinering. En liten, liten dos dormicum eller annat mysigt?

2010-09-21 @ 17:38:52
Postat av: Tanja Vieruaho (Ronneby)

Jag hoppas att operationen hjälper dig mot ett liv med mindre smärta. Tack vare din blogg så har jag fixat en remiss till karlskrona ortopeden för att försöka få komma upp till jönköping o se om de kan hjälpa mig mot ett drägligare liv. Läkaren tror själv inte på det men jag har sagt att jag vet en som har gått igenom dessa behandlingar & att det förhppningsvis kommer att hjälpa dig i livet så nu väntar jag på att få komma på besök till karlskrona. Ta hand om dig! Kram Tanja

2010-09-21 @ 21:21:51
Postat av: Petra H

Alla världens kramar till dig!! Tänker på dig! Ringer någon dag snart! kram!

2010-09-22 @ 11:31:06
URL: http://petrajanina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0