Ett uppskattat besök!

Idag har jag och syrran haft ett uppskattat besök av Josse och Emilia, en underbar vän till mig och hennes dotter. Tillsammans hade vi en jätte mysig lunch och fika, med mycket prat och lek där emellan. Tack för en jätte trevlig dag! Du betyder så mycket för mig vännen min, men det hoppas jag att du redan vet!



Eftermiddag fortsatte sedan med ett besök på rehab, först hos kuratorn och sen hos arbetsterapeuten Karin. Karin och jag hade nämligen bestämt att vi skulle anpassa min bil med lite tillbehör för att spara lite energi under bilkörningen. Vi kollade på hur jag satt i sätet och hur jag höll handen på ratten osv. Det vi kom fram till var att jag skulle ha ett extra nackstöd på själva nackstödet, ett svankstöd för ryggen och sen en anpassning för min arm så att den kan avlastas med tex en kudde eller att bygga ut stödet på dörren. Frågan är bara hur vi ska gå vidare, det gäller nämligen att hitta saker som passar, både i materialet, storlek och stöd.
 
Har ni några ideer på var man kan köpa sådana här hjälpmedel? Hade betytt jätte mycket med lite tips!


Kommentarer
Postat av: Josse

Det är ni som ska ha tack;) Underbara tjejer är ni.

Du betyder så otroligt mycket för mig med och Emi.. Å vet du när jag kom hem från frissan idag frågade jag Emilia om hon gillade Tessan och Ida och då sa hon Ja jag gillar dom mamma=)) Hälsa Ida de, att godiset, glassen chokladsåsen m.m hjälpte..=) Hehe;)

Då se vi till att vi ses snart igen! Kärlek<3

2010-09-30 @ 21:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0