Mysiga höst!

Idag har det verkligen känts som höst! Vindarna har blåst kallt längs med kinden och regnet har duggat tätt, så efter att jag och syrran hade tvingat oss ut på en promenad var det sen dags att krypa upp i soffan. Jag gillar de olika årstiderna, då var och en har sin egen charm. Nu kan man nämligen tända ljus direkt på kvällen och behöver inte vänta tills det är mörkt mitt i natten. Det ser inte heller längre konstigt ut när jag kryper upp i soffhörnet med en mysig filt, vet inte om man kan kalla det normalt att ha filt i 25 graders värme som jag har bara för mysfaktorn. Men men var och en har vi våra konstigheter!

Man märker även att det börjar gå mot kallare tider då min dåliga hand blir blå bara då jag går utanför dörren. Det är bara att börja vänja sig vid att man ska ha vantar med sig, det är ju därför jag har fyra olika sorter. En stickad vante som mormor har gjort, som jag börjar och avslutar vant perioden med och sen blir de allt tjockare och tjockare. Det sista steget på skalan är att ha ett värmehjärta i vanten för att handen inte ska vara som en isbit, men det tar vi när vintern kommer. Nu ska jag först njuta av att pulsa i mer och mer löv på marken!



Tycker ni om hösten?


Kommentarer
Postat av: Monique

Ja det gör jag , njuter av färgerna, klara luften och att "pulsen" dämpas, allt blir lite lugnare. Tid för att kura framför brasan på kvällen.

2010-09-14 @ 21:16:06
Postat av: Anna

Ja hösten är verkligen en mysig årstid ;) vi ses ikväll gumman!

2010-09-15 @ 09:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0