Nu är vi hemma igen!

Då var man hemma igen, i hemmet lugna vrå och snart tillbaka i vardagen igen. Det känns ändå någerlunda okej, i med att vi har en underbar vecka bakom oss. Lördagen den 4 september vid halv tio var vi framme på Chanias flygplats i Grekland och så fort vi kom av planet kände vi hur värmen bara slog emot oss. Efter att ha åkt buss en och en halv timme från flygplatsen var vi framme i Rethymnon och vårt hotell. Hotellet var en positiv överaskning och väldigt fint, med mycket bra bemötande och service från personalen. I vår hotellbokning ingick helpension, vilket betyder frukostbuffe, lunchbuffe, middagsbuffe och dricka där till. Maten var super god och tack vare att det var buffe hela tiden fick man ju prova många olika grekiska rätter. Efter lunchen och middagen var det även tre olika sorters efterrätter, frukter, meloner och glass. Mina favoriter var glassen och frukterna och melonerna, all frukt var mycket sötare än vad de är här hemma. 



Vädret har varit helt underbart hela veckan, med 30 grader nästan varje dag i skuggan och strålande sol. Man såg knappt ett enstaka moln på hela veckan, vilket även resulterade i att havet var fantastiskt varmt. Jag tror aldrig att jag har badat så mycket som jag har gjort denna veckan, det blev liksom ett sätt att överleva värmen. Man levde nästan i vattnet på dagarna. Vi alla gjorde misstaget i början att gå från solstolen och ner till vattnet utan våra badskor, man höll nämligen på att bränna sönder fötterna då imed att sanden var så varm från solen.    



Veckan har bestått av en massa bad och sol, utflykter, god mat, tidiga morgonpromenader med mamma med mera. Vi besökte bland annat ett gammalt fort som heter Fortezza där man kunde se över hela Rethymnon och bergen. En annan utfärd som vi gjorde var att vi åkte ett tåg upp i bergen, vilket var jätte fint och alla människorna i byarna stod och vinkade åt oss. För att sammanfatta veckan så har den varit helt underbar, det är så mycket jag vill berätta men jag vet inte hur mycket jag kan tråka ut er med. Ni får väl skriva en fråga om ni undrar något!! 


Kommentarer
Postat av: Monique

Härligt att det blev så bra! En vecka med massor av härliga upplevelser, behåll dem och njut av dem lääänge!

2010-09-12 @ 16:03:18
Postat av: Anna

Jag vill veta allt! men vi tar det över telefon ;) Härligt att ni haft en sån bra vecka! Puss!

2010-09-12 @ 17:13:00
Postat av: Moa me familj

Hej Therese! Tack för idag! Så kul att vi sprang på varandra ute idag! Du såg ut att må bra, vi blev så glada! Ni har haft en underbart skön resa! Härliga bilder!



Massa kramar från oss tre

2010-09-12 @ 20:28:09
URL: http://vartlillaknyte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0