Ger upp...

Nej nu ger jag upp! I fyra dagar har jag provat den nya tabletten Targeniq istället för Oxicodonet, som jag har haft som långtidsbehandling mot smärtan i ungefär ett år nu. Det har fungerat bra smärtmässigt, då det har hållt det någerlunda i schack men nackdelen är att magen tar stryk. Skillnaden med Targiniq jämfört med Oxicodonet är att den har en substans som motverkar effekten av morfinet på tarmen, vilket gör att problemen minskar med magen. Den smärtstillande substansen är detsamma!

Rena kapet kan man ju tycka och är säkert för många, men för mig var det inte det. Varje morgon när jag vaknar så kryper det i mina ben som två myrstackar, men när jag har fått i mig Oxycodonet så tar det en halvtimme bara tills att krypningarna börjar försvinna. Samma effekt hade inte Targeniq på mig, det slutade aldrig att krypa. I fyra dygn har det krypit dag som natt, vilket inte fungerar i längden. Jag hade dock tänkt att härda ut tills igår kväll och i morse när jag fick världens magknip. Då började vi läsa på biverkningarna och där står det att tabletten innehåller laktos, då förstod jag varför jag hade fått ont i magen. Jag är nämligen laktos känslig, klarar lite mjölkprodukter om dagen och om det är kokt men inte för mycket och kallt. Efter två dagars tabletter var väl måttet rågat för min mage! Det var sista spiken i kistan, jag orkade inte längre! Så nu är vi tillbaka med de gamla tabletterna istället!

Jag har försökt iallafall, mer kan man inte begära!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0