Jag glömmer allt under en timme...

I förmiddags var träningskläderna på igen och vi styrde bilen mot sjukhuset, för ett sjukgymnastik pass. Där stod Ia  och väntade med fotleds skyddet i högsta hugg, vilket jag behöver för att få stabilitet i mitt dåliga ben/fot. Utan det tränar jag foten fel under sjukgymnastiken och det kan leda till att man snedbelastar benet och ryggen ännu mer. Först på programmet är stegmaskinen, där man trampar i olika intensiteter under fem minuter. Efter det är det dags för olika övningar på en pilates boll, genom att träna på att lyfta benen i olika riktningar samtidigt som du behåller balansen. Jag använder även bollen mot en vägg där jag ska hålla kvar den då jag går ner och upp längs med väggen, vilket tränar ben/mage och rygg. Efter det är det dags för benmaskinen där jag ska lyfta olika tyngder med mina ben, väldigt lätt med det ena benet är det och andra benet får jag kämpa som en get för att lyfta det bara en liten bit. Slutligen är det dags för trappträning, vilket låter som en baggis för många. Varje steg jag tar skakar mitt dåliga ben av ansträning, då hela fotleden viker sig åt sidan och orsakar obalans. Så för mig är det inte så lätt....

Detta passet hade många av er klarat av på en kvart, men för mig är det en rejäl ansträning. Både rent mentalt då jag måste vara oerhört fokuserad i varje steg jag tar, men även fysiskt då jag till vardags kompenserar genom att belasta min bra sida istället för min dåliga. Här tvingas jag belasta "rätt" vilket är jätte ovanligt för min kropp! Trots att denna timmen är väldit jobbig så njuter jag av att vara där. För just den timmen får jag bara vara och fokusera på min kropp, inga samtal, jobbiga takar och så vidare. Denna stunden påminner om ett liv som försvann för snart tre år sedan och jag glömmer allt som har hänt för en timme....



Vad tror ni att ha detta som mål till sommaren :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0