Optikern fick nog...

Några av er har följt mig på min resa för att bygga upp en framtid ett bra tag nu och då har ni kanske koll på att mina ögon har levt ett eget liv sedan olyckan. Styrkan har ändrats ca var tredje månad sedan dess, vilket är tvära kast jämfört med att ha legat stabilt i flera år innan dess. Synen har både blivit bättre och sämre sedan dess och att det skulle bli bättre ska inte förekomma med min typ av synfel enligt min optikern. Diskussionerna har varit långa angående vad det är som orsakar detta. Är det nacken eller är linsen påverkad av min kortison behandling på grund av astman, ingen har vetat.

Vi har bara spekulerat och ändrat styrkan på linser och glasögon och sen har vi blundat för problemet. De senaste gångerna med linsbyterna har jag tyckt att jag inte har fått in skärpan riktigt trots att styrkan har ändrats. Första gången trodde vi det var en engångs grej, men nu har det hänt på en undersökning till. Idag fick optikern nog och vill ha ett svar och jag med självklart, så därför är en remiss nu skriven till ögonläkaren tillsammans med en ny styrka på linserna. Så nu återstår bara att se vad "fabror doktorn" har att säga.

Har ni som är wiplashskadade också påverkan på er syn tack vare skadan?


Kommentarer
Postat av: Ulrika Sjögren

Hejsan, jo min syn blev sämre och sämre men om det berodde på skadan det vet jag inte, har aldrig hört någon läkare eller optiker nämna det. Men till slut så blev det för jobbigt jag var så närsynt och det i kombinationen med mina balansproblem och yrsel gjorde det omöjligt att stå på benen om glasögonen blev smutsiga eller om jag inte hittade dem tex om jag vaknade på natten och hade lagt dem slarvigt. Hade jag då så bråttom att jag behövde gå till toaletten innan jag hittat dem så gick det inte utan jag ramlade. Därför tog i samband med lånet till att operera mig i USA ett tillägg på 10 000 kr ohc laserbehandlade ögonen. Det är det bästa jag gjort och mina balansproblem har blivit så mycket bättre liksom spänningen runt ögonen som alltid fanns där när jag bar glasögon. Sen är det en otrolig frihet också jag som älskar att vara i skog och mark och träna hund, att alltid se klart, underbart! Rekomenderas starkt. Hoppas det löser sig på något sätt. Mvh Ulrika Sjögren

2011-04-07 @ 20:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0