Projekt!

Som några av er redan vet så har jag och en vän hållt på med ett projekt i några veckor. I februari bestämde vi tillsammans med en förening att starta en lättgympa, där alla kan vara med efter sina egna förutsättningar och kapacitet. Nu sitter jag här hemkommen från gympan med ett stort leende på läpparna. För jag känner så mycket när jag är där, man blir glad, man sporrar sig själv i sin egen träning, man utvecklas och inte minst man känner sig stolt över att man klarar av detta. För det är en utmaning av dess like, men tillsammans med fantastiska människor runt omkring mig så är det en början till något nytt. Bort från en värld av enbart av smärta till en framtid med mycket mer. För trots att jag får böta två dagar av mycket mer smärta för en timmes aktivitet, så ger det mer än det vilket väger upp i längden!

Tack Helena för att du gör detta med mig!


Kommentarer
Postat av: Emma

Therese jag pratade med Ida idag! jag har sedan dess gått och tänkt på dig hela dagen. jag fattar inte varför du ska drabbas av allt, jag tycker det är så orättvist. jag önskar att jag kunde ta i varje fall hälften av det du har för att du ska slippa det! för du är värd allt gott här i livet tessan. Jag känner mig så dum i min sjukdom och det är ngt jag faktiskt har på ngt sätt valt själv. du valde inte att bli påkörd.. jag kännner mig patetisk som klagar över att jag mår dåligt i min sjukdom när du har ett helvete. Jag önskar att det fanns ngt jag kunde göra för dig tessan. du betyder mycket, du och din familj kommer alltid vara viktig och en del i mitt liv även om jag varit sjukt dålig på att höra av mig.. men tyvärr har jag varit upptagen med min "patetiska sjukdom" och då har jag inte orkat höra av mig till så många alls tyvärr:( förlåt för det tessan men du ska veta att jag finns här för dig och att jag ständigt tänker på dig. säg om det är ngt jag kan göra..?

kärlek till dig. du enormt starka kvinna!

Kramar i massor<3

2011-04-05 @ 20:20:54
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter riktigt trevligt, en riktigt bra initiativ av er!

Måste få fråga dig... I ett inlägg under hösten 2010 skrev du om dosetter, du hade skaffat dig en ny dosett med fodral. Vart har du lyckats få tag på en sådan smidig & stilig dosett, har insett att det skulle ha underlättat vid "socialasammanhang"? Om du förstår hur jag menar. Sköt om dig! Kram /Therese

2011-04-06 @ 08:48:53
URL: http://envisodum.blogg.se/
Postat av: Helena

Du ska också ha ett stort tack. Det är riktigt roligt att göra detta tillsammans med dig, vi är ett bra gympateam :)Kram Helena

2011-04-06 @ 15:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0