Det bidde inget....

Ibland blir det inte som man har tänkt sig! I fredags klockan sju på morgonen satte sig jag och mamma i bilen för att bege oss till återbesöket på käkkirurgen i Lund. Vi hann ungefär köra i en timme, för er här nere från denna änden av landet så kom vi till Kritianstad när telefonen i bilen började ringa. Ur högtalaren kom en röst som sa att hon var från käkkirugen i Lund, vilket det tog lite tid att fatta när man satt i situationen. För då är man så inställd på dit man ska, så det finns ju inte i ens värld att man måste vända. Då vi hade samlat oss igen säger kvinnan i luren att hon tyvärr måste ställa in vårt besök hos käkkirugen Martin då han hade blivit sjuk och lovade därmed återkomma med en ny tid.

Så det var ju bara att svänga in i närmaste stad och sätta sig och äta frukost på ett cafe och sedan att försöka smälta hela situationen. Båda satt med sin kopp kaffe och te och försökte trycka ner alla frågor och formuleringar som man hade tänkt att ställa till Martin för att få svar. Så istället för sjukhuset fick jag och mamma till slut en liten shopping dag tillsammans, mycket trevligare såklart men inte det vi hade tänkt oss. Så nu väntar jag på att ett litet brev ska komma i brevlådn med en ny tid, så jag återkommer med mer info när jag vet mer! Tack för alla lycko önskningar, de betyder ska ni veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0