Jag gjorde det!

Nu har jag äntligen gjort det!!!! Alltså tagit mitt första dopp i havet för denna sommaren, vet inte om det egentligen är något att vara stolt över utan istället skämmas över att man inte har gjort tidigare. Till mitt försvar har jag att jag egentligen är en stor frys kyckling, som vi säger här nere i Skåne. Antingen sitter jag i solen när det blåser eller i skuggan med filt då det är för varmt i solen, då jag inte riktigt klarar av värmen sedan olyckan på samma sätt som innan. Blir jag för varm känner jag bara hur hela huvudet snurrar till och jag blir tröttare än vanligt. Detta betyder att jag egentligen bara solar vid havet där jag inte blir för varm, därför har man inte heller haft något behov av att bada.

Idag fick vi möjlighet att följa med min morbro ut till Bokö i Karlshamns skärgård, vilket var helt underbart! Vi var ett helt gäng, som bara njöt av varandras sällskap, mat och värmen. Med det kom även grupptrycket till ett dopp, de flesta satsade och kastade sig i havet. Så jag tänkte nu eller aldrig, jag kan ju inte säga att jag inte har badat en ända gång. Så simpuffen åkte på höger armen, för att hjälpa till att hålla mig flytande och folket var i närheten som back up. Jag stod en stund på badbryggan på båten och tänkte på vad jag skulle göra, men sen tog jag steget och kastade mig ner i djupet. Jag försvann under vattnet och kom upp dränkt som en hund, snabbt men säkert. För jag kan lova att de 20 graderna som var på vattenytan, halverades nere på botten. Men nu är det gjort, min kropp har fått denna sommarens saltvatten behov stillat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0