Julmarknad med smakprov från ishotellet!

Idag har jag och mamma firat in tredje advent genom att åka till Eriksbergs julmarknad. För er som inte är här ifrån Blekinge eller överhuvudtaget från södra Sverige, så är Eriksberg en viltdjurspark. De har öppet så att man kan köra runt att titta på alla djur från april till september tror jag. Under vintern är det enbart konferansanläggning, julmarknad och restaurang. 

Nackdelen med detta årets organisation av julmarknaden var att man tvingades parkera en bit från anläggning, så att man slussades med buss till parken. Detta visste jag inte innan, så när vi väl var på plats var det bara att bita ihop och sätta sig i bussen. För er som undrar varför jag är emot buss, så är det på grund av att jag dels blir åksjuk lätt och sen orkar inte jag hålla emot med min nacke. Så vid varje inbromsning eller minsta lilla gupp så far min nacke kors och tvärs, vilket gör riktigt ont.

Nog om det, väl framme var det jätte mysig. Mycket utställare, lite julklappshandling, en vildsvinskorv till lunch och en drink i Icehotel bar. Det var nytt från i år att personal från Ishotellet i Jukkasjärvi var nere och hade byggt upp en isbar och skulpterade i is. Var ju bara tvungen att köpa en liten drink och dricka ur i isglaset. Isglaset klarade sig även hem i kassen, så nu kan vi uppleva det fler gånger. Det var en upplevelse verkligen och gott med iskall dricka! Här kommer lite bildbevis!





Kommentarer
Postat av: Therese

Hej Agneta Björkén!



Tack för din kommentar! Skriver svaret här lite längre upp, så att det blev lättare att hitta! Jag har med dålig cirkulation i min höger arm pga nacken, vilket uppmärksammades förra hösten. För att få en varm utevante med el eller/och en kompressionsvante för att få upp cirkulationen inne så måste du ha en remiss till ortopedtekniska av din läkare. När remissen är skickad får du en tid hos dom, där de mäter och provar ut, demonstrerar hur den fungerar osv. Kan jag varmt rekommendera! Bara fråga på om det är något mer du undrar!



God jul!



Kram Therese

2011-12-11 @ 19:21:25
URL: http://enoskrivenframtid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0