Alla hjärtans dag!

Då var det alla hjärtans dag, en dag som för många människor är förknippat med att uppvakta sina nära och kära. I affärerna finns höga vis av chokladaskar, gelehjärtan, nallar, rosor och tulpaner som sätter krav på oss att vi ska handla. Den här dagen har blivit en väldigt kommersionell dag där affärerna vill att vi ska visa vår kärlek till folk runt omkring oss genom saker.

Det viktigaste med den här dagen är väl ändå inte att vi ska köpa massa dyra saker till varandra utan det är att uppskatta och visa omtanke till alla de som man tycker om. Detta kan man visa genom att bara ge en kram, skicka ett kort och så vidare. Man kan även visa det genom att köpa saker som till exempel en bukett blommor, men då ska man ha en tanke bakom den där buketten och inte bara köpa för att man måste för att det är alla hjärtans dag. Jag har själv köpt blommor till min familj och skickat kort, men jag gör det för att jag kände att jag ville uppskatta allt de gör för mig. För hur mycket jag än gör för dem eller vad jag än köper, så kan jag aldrig återgällda allt de gör för mig. Detta är ett sätt att visa en tanke iallafall att man inte tar det för givet.

Tack för att ni finns alla ni runt omkring mig och ni som läser bloggen varje dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0