En härlig dag!

Vilken härlig dag det har varit idag!!! Nu sitter man här trött men super nöjd och glad efter en heldag med min fantastiska vän Malin och deras dotter Moa. Dagen har bestått av pannkaks lunch, fika, massa bus och lek och mycket mys. I eftermiddags mötte en tjej upp från vår gamla klass på sjuksköterske utbildningen, vilket var jätte trevligt verkligen. Det var ju några år sedan vi träffades!

Ikväll när Malin och Moa hade gått hem konstaterade jag att jag blir så glad när jag är med personer som jag verkligen älskar och som jag kan vara hur som helst med. Jag behöver inte dölja att jag är trött utan de har redan sett det i mina ögon och då ordnar och fixar dom allting. Sådana personer behöver man bara sitta jämte utan att göra någonting och det är okej, för man får extra energi av att de bara är där. Visst är det härligt!

En annan härlig sak idag var att jag konstaterade att jag och lilla Moa tar oss fram på egen maskin tillsammans nu. När vi gå tränar håller Moa ett stenhårt tag om min dåliga hand och häver sig upp från sittande till stående medan jag håller henne hårt med min friska hand i hennes andra. Så tillsammans är vi ett riktigt team och det går i väldig fart runt i rummen! Hon känner även igen en på ett annat sätt nu när hon är lite äldre, vilket med värmer ens lilla hjärta när en liten tjej sitter med armarna utsträckta mot en!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0