Tuff vecka!

Som ni ser är kommande vecka verkligen bokad över mina gränser för vad jag klarar av, men ibland kör det ihop sig. Man kan inte bestämma allting eller planera saker som man inte kan styra över. Från början var denna veckan planerad och jag hade kontroll, sen kom allt det där extra som faktiskt inte gick att ändra på.

På smärtrehab fick man lära sig att balansera sin vardag för att klara av att leva med smärtan och dess begränsningar. Från början var jag värdelös på detta och gick oftast över mina egna gränser. För jag levde efter mina gamla gränser och förutsättningar, för jag ville inte inse att det livet inte fanns längre. Tiden gick och jag började inse att jag var tvungen att gilla läget om jag skulle ha någon som helst fritid och kvalitets tid med dom jag verkligen vill ha runt mig. Ännu idag 2 och ett halvt år efter kör jag ibland över mina gränser, men skillnaden är att jag vet och inser vilken konsekvens av smärta och trötthet som väntar därefter. Så en sån här vecka klarar jag ofta mig igenom mer eller mindre graciöst, men jag vet också vad som väntar till helgen när kroppen varvar ner. Vissa veckor är det inte jag som gör valet utan livet gör det åt mig!

Här kommer schemat för denna veckan!

MÅNDAG  Träning inför ett kommande fritidsprojekt med en vän + klipptid + massage.

TISDAG  Synkoll + Tejpning hos sjukgymnast Ia + Färga frans och bryn hos Sara.

ONSDAG  Besök hos kuratorn + möte på eftermiddagen.

TORSDAG  Besök hos sjukhustandläkaren Pontus och compani + akupunktur hos Monica.

FREDAG  Ledig

Ha en bra vecka vännerna mina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0