Uthämtning av vante på ortopedtekniska!

I onsdags var det dags att äntligen få hämta ut en värmevante på ortopedtekniska till min dåliga höger hand. Handen har varit blå lilla sen i november nu när det har varit kallt, så för att motverka det skickades det en remiss till ortopedtekniska. Där har de tillverkat en vante efter min hand och mellan vantens yttre lager och fodret är det dit sytt värmeslingor. Vanten har sedan ett uttag vid handleden där du kopplar ihop den med en sladd som du trär genom ärmen på jackan. Sladden går till ett midjebälte där det finns batterier. I uttaget vid handleden sitter en knapp som du trycker på för att styra styrkan på värmen, mellan tre olika nivåer.

Som sagt igår var det dags för att prova ut det färdiga resultatet hos Alf på ortopedtekniska här i Blekinge, som har varit en pärla. Han har provat ut vanten efter mina förutsättningar och såg till att jag fick en tid när det var kris och risk för köldskador på min hand med dålig cirkulation. Tur att det finns hjälp att få när man behöver det. Idag var det premiär turen med min nya vante och det var så ros, fin och varm handen när vi kom in igen så det var ett bra betyg.

Här kommer en bild på mitt lilla vant set! 





PS Ursäkta om detta inägget blev lite osammanhängande men jag är väldigt trött ikväll, så hjärnan fungerar si sådär!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Va bra gumman att vanten fungerade och gjorde din hand varm å gò! Hoppas att laserbehandlingen oxå gjort lite nytta, alltid värt att prova nya saker som kan ge resultat!



I veckan måste vi träffas!



Puss å kram från oss tre

2011-02-05 @ 21:57:34
Postat av: agneta björkén

jag hade ingen aning om att det fanns hjälpmedel för dålig blodcirkulation .jag fick 2009 en djup ventrombos.blodpropp i hals/arm. Vilket gjort min arm svagare o så fort jag vistas ute eller i svalare miljö blir handen blå.alltid önskat det funnits en uppfinning som kunnat hålla min hand varm.hur gör man för att hitta nåt liknande i norrbotten mån tro??

2011-12-11 @ 13:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0