Besök på ortopedtekniska!

Nu är jag tillbaka igen, ibland behöver man bara lite tid för sig själv för återhämtning och ladda batterierna när det är mycket. Tack för att ni inte gav upp i allafall och stannade kvar, jag behöver ju er alla!

I onsdag var det äntligen dags för det efterlängtade besöket på ortopedtekniska i Karlskrona för att prova ut en elvante. Jag har ju problem med dålig cirkulation i min höger hand på grund av att den är stilla hela tiden. Vi försöker ju att hålla igång den med rörelseträning varje morgon och kväll, men det räcker inte till när man är ute i kylan. Trots tjocka Hestra vantar är den blå när man kommer hem från promenaden, för att avhjälpa problemet var den enda lösningen en vante med elslingor i. 

Vanten kommer att funka så att den kopplas till en sladd som dras genom armen på jackan, som sedan kopplas till ett bälte som spänns runt midjan. I bältet finns det batterier som driver strömmen vilket ger värme i vanten, som i sin tur gör att det blir bättre cirkulation i handen.   

Jag fick en fingervante med mig hem och sen har det måttbeställts en tumvante som ska komma med posten om någon vecka. Den blir ju lite lättare att ta på rent praktiskt än en fingervante. Fortsättning följer när jag har provat det lite! Tur att det finns lösningar till nästan allt..



Kommentarer
Postat av: Bella

De é wäds på ortopedtekniska :-)

2011-01-08 @ 19:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0