Laser behandling!

När jag skrev veckoschemat den här veckan så skrev jag att jag skulle testa på något nytt. Den meningen sa inte så mycket om vad jag skulle testa eftersom jag inte visste så mycket själv om det. Jag lovade att berätta mer när jag hade varit på det och nu är det dags. I höstas blev jag tillfrågad om jag ville vara test patient åt min massör när hon gick sin utbildningen i laser teknik. Jag tackade ja då det inte fanns några risker med det, mer än att man blir besviken om det inte hjälper. Lasertekniken kan hjälpa vid smärta i olika mjukdelar, ärr, acne med mera och resultatet är individuellt.

I tisdags när jag skulle på vanlig massage var det dags att prova på det för första gången. Metoden gick till så att hon använde en laserpenna som hon satte mot huden på ett ställe i nacken i taget. Efter några sekunder på det stället flyttade hon pennan till ett annat område i nacken. Efter att båda sidorna i nacken hade fått sin behandling var det dags för min dåliga höger arm och slutligen käkarna att få sin del. Själva behandlingen var inget som gjorde ont eller kändes, tydligen kan man känna en värmeökning men jag upplevde inte det. Nu återstår bara att se vad som händer efter några behandlingar, lovar att hålla er uppdaterade.

Är det någon annan som har provat detta?


Kommentarer
Postat av: Therese

Väntar med spänning på att få höra hur behandlingen går!

2011-01-27 @ 18:36:07
URL: http://envisodum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0