En oförglömlig dag!

Lördagen den 16 juli ringde bröllopsklockorna i Carl Gustavs kyrka i Karlshamn för det fantastiskt vackra brudparet Malin och Ronne. Malin och jag blev väldigt nära vänner under sjuksköterske utbildningen och under de åren träffade hon Ronne för första gången, därifrån har vi fått följa deras kärleksresa. Bröllopsplaneringen har varit i full gång länge och i julas blev jag och en annan vän tillfrågade om vi kunde vara Malins brudtärnor. Lyckan var fullständig och vi kände oss väldigt hedrade att vi fick detta uppdraget.

Dagen i lördags började med besök hos frissan för oss alla tre, för att sedan bege oss vidare till en fantastisk fotografering i gammaldags miljö. Kidde en av bestmannen var en klippa över alla trösklar och trappsteg, det är ju inte helt lätt att ha långklänning och en dålig fot i den miljön. Fotografen var jätte duktig och fick fram det bästa av alla och brudparet bara glänste av lycka på alla kort!

Efter fotograferingen var det dags för vigseln i kyrkan och vi alla sju stod nervösa i sakristian, medan vi hörde hur allt fler människor gick in i kyrkan. Klockan tre slogs portarna upp för brudföljet som bestod av brudparet först fram, sen brudtärnorna, sen brudnäbben (brudparets lilla vackra prinsessa) och sen de två bestmännen. Det var inte många ögon som var torra under vigseln, då de sa ja till varandra och blev man och hustru.

Efter mycket riskastning och fotografering av anhöriga utanför kyrkan var det dags att bege sig till festen på Saltsjöbaden, en lokal precis vid havet här i Karlshamn. Där möttes vi av en fördrink och snittar, medan vi väntade på brudparet. När de hade kommit gick vi in i den otroligt vackert dekorerade lokalen för att avnjuta en väldigt god tre rätters middag. Kvällen var helt underbar, med fantastiska tal, lekar, dans, trevligt sällskap och dans. 

Det vackra brudparet!



Såhär såg jag ut när jag var färdig hos frissan!



Detta är en oförglömlig dag i mitt liv och den var verkligen värd all extra smärta och trötthet som knockade mig dagen efter. Trots att varenda muskel och ben i kroppen värkte när jag vandrade hem vid midnatt, så hade jag bara ett stort leende på läpparna. För detta är ett uppdrag som man betyder väldigt mycket att få i förtroende!
Tack Malin och Ronne för att jag fick vara med att dela denna dagen med er!


Kommentarer
Postat av: Therese

Måste få säga att du var väldigt vacker och att jag glädjs verkligen med dig att du fick förtroende samt uppleva denna fina dag! Hoppas att du kan "leva" på den ett tag. Kram

2011-07-20 @ 20:10:50
URL: http://envisodum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0