Kämpa, kämpa, kääämpa...

I förmiddags var det dags för sjukgymnastik igen med sjukgymnasten Ia, gång tre. Jag är så taggad inför varje gång ska ni veta, då jag tycker det är väldigt kul att känna känslan av att träna igen. Att kunna använda sin kropp lite fysiskt igen, tror att det är viktigt för att man ska känna sig fri i sin egen kropp. Istället för att känna sig fången i den och inte komma ut hur man än försöker, vilket man så många gånger gör.

Det är ingen som ska säga att sjukgymnastiken är lätt dock, jag kämpar som en gnu för att få upp mitt dåliga höger ben på varje övning. Man ska vara glad så länge det lämnar marken, jämnfört med mitt bra ben som jag kan dra upp så att man nästan når magen. Det är ju det träningen är till för, så det är bara att svälja, acceptera och slutligen kämpa kämpa kääääääääämpa!

Fortsättning följer..............



Att stå på händer kanske ska vara mitt mål om några månader eller vad säger ni!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0